Napełnianie produktów spożywczych odbywa się nie tylko na produkcji, ale również w punkcie sprzedaży, kiedy trzeba zważyć określoną ilość towaru dla klienta lub podzielić duże opakowanie na mniejsze, umieszczając na każdym z nich niezbędne dane oraz kod kreskowy, który pozwoli zaprezentować produkt na ekspozytorze. Tak czy inaczej, zarówno detaliści, jak i producenci stosują odpowiednie etykiety przy wykonywaniu tych zadań, bez których produkty nie mogą być dostarczone do punktów sprzedaży detalicznej lub sprzedawane bezpośrednio konsumentom.
ZamówienieProdukcja etykiet dla różnych grup produktów
Produkty spożywcze prezentowane w witrynach sklepowych podzielone są na różne kategorie, których łączna liczba wynosi kilkadziesiąt. Należą do nich produkty mięsne i rybne, warzywa, owoce, konserwy, mrożonki i wiele innych. Każda grupa produktów ma swoją własną specyfikę:
- warunki przechowywania;
- okres sprzedaży produktu;
- właściwości produktu.
Te i inne niuanse muszą być brane pod uwagę przy produkcji etykiet.
Etykiety produktów muszą być stosowane ściśle do kategorii produktów, dla których zostały wyprodukowane. W przeciwnym razie nie można zagwarantować czytelności informacji na nich zawartych, jak również nienaruszalności produktu w całym okresie jego sprzedaży. Doskonałym przykładem mogą być mrożone środki spożywcze oraz środki spożywcze o określonej zawartości tłuszczu, których etykiety na opakowaniach muszą być odpowiednio odporne na tłuszcz lub posiadać klej odporny na mróz.