W wyniku pozwu wniesionego przeciwko EPAwskaźniki emisji dla emisji LZO z pochodni, oczyszczalni ścieków i zbiorników magazynowych cieczy używanych przez przemysł naftowo-gazowy i chemiczny są zaplanowane do przeglądu i potencjalnie rewizji do końca 2014 roku.
Może to oznaczać, że Twoja firma stanie przed poważnymi wyzwaniami związanymi ze zgodnością z przepisami dotyczącymi emisji do powietrza do końca 2014 roku... zakład, który kiedyś był zgodny z przepisami, może nagle odkryć, że jego emisje benzenu są znacznie wyższe niż oczekiwano.
W jaki sposób wskaźniki emisji (EF) dla przemysłu naftowego i gazowego oraz produkcji chemicznej znalazły się na liście do przeglądu w 2014 roku? I co można zrobić, aby przygotować się na nadchodzące zmiany?
Pozew sądowy
Wskaźniki emisji dla zbiorników, flar i oczyszczalni ścieków były głównym przedmiotem niedawnego pozwu złożonego przeciwko EPA przez grupę społeczności i grup środowiskowych z Teksasu i Luizjany w maju 2013 roku.
Strona Ustawa o czystym powietrzu wymaga od Agencji Ochrony Środowiska, aby co trzy lata dokonywała przeglądu i w razie potrzeby rewizji wskaźników emisji. W przypadku zbiorników, flar i oczyszczalni ścieków, EPA nie dokonała przeglądu odpowiednich EFs przez okres do 20 lat.
Ponieważ EF stosowane przez producentów były przestarzałe, okazało się, że emisje zgłaszane prawidłowo i zgodnie z normami EPA były od 10 do 100 razy mniejsze niż wynikało to z rzeczywistych danych z monitoringu emisji. Istniała dramatyczna między zgłoszonymi emisjami a emisjami zaobserwowanymi z niektórych źródeł emisji - nie z winy raportujących, ale dlatego, że obliczenia emisji nie zostały zaktualizowane.
Strona Pozew, prowadzony przez Environmental Integrity Project w imieniu Air Alliance Houston, Community in Power and Development Association, Louisiana Bucket Brigade i Texas Environmental Justice Advocacy, twierdził, że EPA musi spełnić wymagania ustawy o czystym powietrzu do końca 2014 r. w celu ochrony zdrowia publicznego, zapewnienia dokładnych danych do podejmowania decyzji regulacyjnych, a także spełnienia misji ustawy o czystym powietrzu.
W lutym 2014 r. EPA zawarła ugodę z porozumienie z powodem, zobowiązując się do spełnienia wymagań ustawy w tym roku.
Wskaźniki emisji do przeglądu
EPA zgodziła się na przegląd EFs dla lotnych związków organicznych (VOC) emisji dla zbiorników, oczyszczalni ścieków i flary. Te EFs są obecnie oceniane wewnętrznie przez EPA jako D (poniżej średniej) lub E (słabe), ponieważ są one oparte na danych badawczych aż trzy dekady temu. Kategoria VOC zawiera również niektóre z najbardziej niebezpiecznych emisji dla zdrowia ludzkiego. To czyni je pierwszorzędnym kandydatem do rewizji.
Chociaż nie można dokładnie przewidzieć, które EFs zostaną zmienione, pozew podkreślił grupę emisji LZO, które nie zostały zweryfikowane lub przejrzane przez znaczną ilość czasu - co czyni je najbardziej prawdopodobnymi kandydatami do zmiany.
Każdy biznes używający flar, zbiorników lub oczyszczający ścieki powinien przygotować się na zmiany w swoich szacunkach emisji, ale każdy biznes z następującymi specyficznymi emisjami LZO powinien przejść dodatkową milę w swoich przygotowaniach do zmian:
- benzen (przegląd 7 lat temu)
- ksylen (ostatni przegląd 1994 zgodnie z pozwem sądowym)
- keton metylowo-etylowy (ostatnio poddany przeglądowi w 1994 r. zgodnie z pozwem sądowym)
- toluen (ostatnio poddany przeglądowi w 1994 r. zgodnie z pozwem sądowym)
- tlenek etylu (poddany ostatnio przeglądowi w 1986 r. zgodnie z pozwem sądowym)
- akrylonitryl (ostatnio poddany przeglądowi w 1984 r. zgodnie z pozwem sądowym)
- chloroform (ostatnio poddany przeglądowi w 1984 r. zgodnie z pozwem sądowym)
- chlorobenzen (ostatnio poddany przeglądowi w 1994 r. zgodnie z pozwem sądowym)
- trójchloroetylen (ostatnio poddany przeglądowi w 1989 r. zgodnie z pozwem sądowym)
Dodatkowo, EF dla flar nakreślone w obecnym dokumencie AP-42 są oparte na badaniach, które trwają już 30 lat. Environmental Integrity Project twierdzi w swoim pozwie, że od 2006 roku opublikowano jedenaście nowych badań, które pokazują, że oryginalne badanie flar przeszacowało skuteczność flar nawet o 28% w niektórych przypadkach. Jednym z rezultatów pozwu jest to, że EPA ponownie przeanalizuje te nowe badania i użyje bardziej aktualnych danych do stworzenia nowych EF flar. Oznacza to, że każdy, kto używa pochodni na terenie zakładu w celu kontroli emisji LZO, prawdopodobnie zauważy również zmianę w sposobie obliczania redukcji LZO, jaką zapewnia pochodnia.
Wynik
Przegląd EPA i potencjalna rewizja wyżej wymienionych wskaźników emisji dla zbiorników, oczyszczalni ścieków i pochodni odbędzie się w dwóch fazach:
-
Nie później niż 19 sierpnia 2014 roku, EPA musi dokonać przeglądu i albo zaproponować korekty wskaźników emisji lub zaproponować, że korekta nie jest konieczna. Te korekty lub proponowane ustalenia muszą zostać opublikowane w internecie na stronie stronie internetowej EPA poświęconej AP-42 (http://www.epa.gov/ttn/chief/ap42).
-
Nie później niż 19 grudnia 2014 r. EPA musi wydać ostateczne korekty współczynników emisji dla powyższych lub wydać ostateczne ustalenie, że zmiana nie jest wymagana. Zostaną one również opublikowane i udostępnione publicznie na stronie internetowej AP-42.
Do końca 2014 roku może się okazać, że wskaźniki emisji dla Państwa przedsiębiorstwa są przestarzałe i wymagają rewizji. Oznacza to, że Twoje inwentaryzacje emisji mogą się znacznie różnić od lat poprzednich, a nawet wykraczać poza dopuszczalne limity Twojego pozwolenia.
Co to oznacza dla przemysłu
W zależności od tego, które EFs EPA stwierdzi, że wymagają rewizji i jak duże są to rewizje, może dojść do znaczących wstrząsów w przemyśle naftowo-gazowym i chemicznym.
Podczas gdy większość firm będzie zazwyczaj po prostu zobaczyć wzrost emisji ich szacunki zwracają, niektóre zakłady, które są już na krawędzi ich dopuszczalnych emisji może znaleźć spadają z zgodności bez zmiany ich rzeczywistych działań.
Ten pozew i wynikające z niego działania EPA nie są odzwierciedleniem chęci lub zdolności producentów do przestrzegania przepisów ochrony środowiska. Jednakże, zasady zgodności mogą się zmienić, a producenci są tymi, którzy muszą nadążyć.
Dla niektórych będzie to oznaczać instalację lepszych urządzeń kontrolnych w celu obniżenia emisji, inni mogą znaleźć materiały, które są bardziej wydajne w przetwarzaniu, a jeszcze inni mogą zobaczyć bardzo niewiele zmian. Kto będzie dotknięty i w jakim stopniu, jest na razie niejasne. Branże będą miały lepszy obraz swojej przyszłości, gdy EPA opublikuje swoje propozycje w sierpniu 2014 roku.
Co powinna zrobić Twoja firma?
Bez względu na to, jakie zmiany szykują się w najbliższym czasie, istnieje kilka działań, które powinien podjąć każdy producent z branży naftowo-gazowej lub chemicznej.
Po pierwsze, należy upewnić się, że wszystkie raporty i rejestry emisji z ostatnich pięciu lat są w porządku. W okresach przeglądów regulacyjnych, organy regulacyjne i opinia publiczna są bardzo czujne na brakujące dane, niezgodne zakłady lub wszelkie oznaki, że nie są tak przejrzyste w zakresie wpływu na środowisko, jak to tylko możliwe. Teraz jest najlepszy czas, aby podjąć działania w celu uniknięcia negatywnych reakcji opinii publicznej lub nadmiernej kontroli, aby chronić swoją reputację.
Jest jeszcze jedna szczególna korzyść z uporządkowania wszystkich rejestrów: kiedy przyjdzie czas na publiczne i branżowe komentarze na temat proponowanych zmian regulacyjnych, będziesz miał dane, aby Twoja opinia została usłyszana i uszanowana.
Następnym krokiem jest monitorowanie i śledzenie zmian w miarę ich proponowania i komentowania. Poproś kierownika ds. BHP, aby dokładnie zapoznał się z opublikowanymi propozycjami i przeprowadził wewnętrzny audyt emisji z wykorzystaniem nowych wskaźników emisji. Przeprowadzenie audytu wewnętrznego pozwoli Ci na uzyskanie zaawansowanego wglądu w stan zgodności z przepisami, jeżeli proponowane zmiany wejdą w życie - uchroni Cię to przed niemiłą niespodzianką, że Twój zakład nie spełnia już limitów emisji.
Dowiedz się, czy Twój zakład generuje którykolwiek z lotnych związków organicznych, które są są pod szczególną uwagą i uwzględnij emisje ze wszystkich swoich zbiorników, flar i procesów oczyszczania ścieków. Jest to również dobry moment na rozpoczęcie oceny alternatywnych materiałów, które można wykorzystać w celu wyeliminowania lub zmniejszenia emisji tych lotnych związków organicznych, zanim zaczną obowiązywać nowe normy emisji. Ponieważ emisje ze zbiorników magazynowych na ciecze już teraz są trudne do rozliczenia, należy zwrócić szczególną uwagę na emisje ze swoich zbiorników.
Ostatnim krokiem jest ocena opcji w odniesieniu do programów zarządzania zgodnością. Producenci ropy i gazu oraz chemikaliów mają większy niż przeciętny przepływ materiałów petrochemicznych przez swoje procesy i mają złożone inwentaryzacje emisji. Zdolność do utrzymania zarządzania EH&S na tyle sprawnym, aby nadążyć za zmieniającymi się przepisami i koniecznością przeprowadzania na bieżąco ocen bieżących (i potencjalnych) emisji staje się niezwykle istotna.
Należy pamiętać, że każdy wdrożony program, niezależnie od tego, czy jest to program wewnętrzny, czy gotowe rozwiązanie programowe EH&S, powinien również zapewniać wsparcie regulacyjne dla zmian i aktualizacji, które mają wpływ na branżę. Powinien on być wystarczająco dynamiczny, aby wspierać potrzeby Twojej firmy dzisiaj, a także w przypadku wszelkich zmian proponowanych przez EPA w nadchodzącym roku. Na przykład, ERA Environmental Management Solutions zatrudnia pełnoetatowy zespół badaczy przepisów, którzy dbają o to, aby oprogramowanie ERA zawsze miało wbudowane najbardziej aktualne wskaźniki emisji i mogą powiedzieć, których z Twoich procesów i materiałów dotyczą zmiany.
Jak możesz się zaangażować?
Jeśli mają Państwo opinię lub informacje, o których chcieliby Państwo, aby EPA wiedziała o nich przy podejmowaniu ostatecznych decyzji, proszę obserwować Rejestr Federalny oraz stronę internetową AP-42 pod kątem publikacji propozycji oraz wszelkich wezwań do zgłaszania uwag publicznych. EPA zebrała już publiczne komentarze na temat rozstrzygnięcia sprawy sądowej z 2013 r. (od lutego 2013 r. do marca 2013 r.) i prawdopodobnie będą dalsze możliwości publicznego komentowania w miarę publikowania wniosków.
Jak przygotowujesz się do zmian wskaźników emisji dla swoich flar, zbiorników i uzdatniania wody? ERA chce wiedzieć: zostaw swoją opinię w sekcji komentarzy.
Możesz również pobrać nasz bezpłatny eBook "Texas Oil & Gas Air Emissions Update 2014", aby uzyskać informacje na temat emisji z pochodni, zbiorników oraz porady branżowe dotyczące Alternatywnych Scenariuszy Operacyjnych (AOS) i zdarzeń MSS, klikając poniższy przycisk.
Zapytaj eksperta ERA:
Czy masz jakieś pytania lub wątpliwości dotyczące tematu poruszonego w tym artykule? Chcesz uzyskać więcej informacji? Teraz masz szansę zadać pytanie jednemu ze specjalistów ds. środowiska z firmy ERA. Proszę zostawić pytanie lub komentarz poniżej, a my upewnimy się, że jeden z naszych naukowców-ekspertów odpowie na nie.
Zdjęcie: Tim Evanson, Creative Commons